Hell Spawn

VOICES OF ROCK

Hell Spawn » CD Reviews » VOICES OF ROCK

High & Mighty
Metal Heaven/ Rough Trade

Michael Voss (ex-MSG, Silver, ex-Bonfire, Mad Max) en Chris Lausman (Bonfire, Jaded Heart) zijn opnieuw de geestelijke vaders van dit tweede Voices Of Rock zilverwerkje. Ze zijn er nog maar eens in geslaagd 10 verschillende zangers (bekende en minder bekende) hun nummers te laten vertolken. Zo horen we Tony Martin (ex-Black Sabbath), Bert Heerink (ex-Vandenberg), Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, Deep Purple, Yngwie Malmsteen, solo en nu Over The Rainbow), Paul Shortino (Rough Cutt, Suiet Riot en solo), Rob Rock (Project Driver, Axel Rudi Pell, Impellitteri, solo...), Mitch Malloy (solo), Tony Mills (TNT, Shy), David Reece (ex-Accept, ex-Bangalore Choir en nu solo), Paul Sabu (Only Child en solo) en Torben Schmidt (Skagarack) hier elk 1 nummer zingen. Het hoeft geen betoog dat alle nummers melodieuze rock uitademen en bijgevolg is het genieten van alle mainstream nummers. Zo is het verrassend Bert Heerinck nog eens te horen tijdens "Shame on you",  Mitch Malloy met "Lay you down to rest" en Torben Schmidt met "Only 4 ever". Eén van de grote smaakmakers is Tony Martin met "Into the light" (dacht even een nieuwe versie van "We're stars" van Hear'n Aid te horen met een dikke laag Dokken er bovenop), het meest geslaagde nummer en Martin als het ware op het lijf geschreven. "Rock me" met de schuurpapieren stem van Paul Shortino zou niet misstaan hebben op een Def Leppard schijf. Rob Rock kreeg de eer om de ballad met ballen "Remember me" te vertolken en doet dit met brio. Een smeuïge David Reece sleept zich op eigenwijze manier doorheen "Dirty games" (de titel dekt volledig de lading). Tony Mills stuwt het akoestisch gedreven "In the hart of the young" met prima backing vocals van Michael Voss tot één van de hoogtepunten van deze tweede Voices Of Rock. Deze "High & mighty" staat garant voor alle aspecten die het melodieuze genre te bieden heeft en zal dus bij iedere fan van het genre voldoende afzet hebben.
88    Thierry